Over Tohi

Het merk Tohi werd met passie, plezier en overgave gecreëerd door de ambachtelijke knowhow van Dolfin. Dolfin verstond reeds de kunst om uitsluitend natuurlijke ingrediënten te mengen met traditionele Belgische chocolade, zodat de ontwikkeling van een nieuw biologisch en eerlijk merk voor de hand lag.

De Tohi, dit klein, vrolijk, aantrekkelijk en kwiek vogeltje werd in 2004 voor het eerst opgemerkt in de Serranía de los Yariguíes, een kleine geïsoleerde bergketen in het noorden van Colombia, nabij de grens met Venezuela.

De bekendmaking van de ontdekking van de Tohi inspireerde ons tot de creatie van dit nieuwe chocolademerk, want ook cacao is oorspronkelijk uit deze geografische regio afkomstig. De vogel legt de link tussen verschillende leefwerelden, symboliseert het exotisme van het reizen, de Vrijheid en de Natuur. Hij is het symbool van poëzie, kwetsbaarheid en vrolijkheid. De Tohi-chocolade is ontwikkeld naar het beeld van deze ontdekking. Met zijn driekleurige verenkleed, draagt hij op schitterende wijze de kleuren van België, zwarte rug - gele buik - rode kuif. Daarmee hadden we alles. De nieuwe identiteit van de Tohi-chocolade was klaar.

Chocolade is ook goed voor de gezondheid !


NATURALY DELICIOUS, DELICIOUSLY NATURAL

 

Biochocolade Tohi, een combinatie van authentieke smaak, puur genot en natuur.


Tohi is ontstaan uit het enthousiasme van een kleine groep chocoladefanaten die er een moderne en alternatieve levenswijze op nahielden en voortdurend op zoek waren naar nieuwe gastronomische ontdekkingen.

Tohi neemt u mee naar het ongerepte universum van de chocolade, waar de smaken nog natuurlijk en ongeschonden zijn. De Meesters-Chocolatiers van Tohi gaan over heel de wereld op zoek naar subtiele en soms onbekende smaken, en baseren zich op de tradities van gisteren om vandaag te vernieuwen.

Tohi is:


  • · het verlangen naar eenvoud en samen genieten van chocolade,
  • · LEKKER, want chocolade is in de eerste plaats synoniem van plezier. Het plezier van wereldsmaken. Exotische kruiden, fruitschilletjes, gedroogde vruchten, grote klassiekers: de Meesters-Chocolatiers van Tohi pakken uit met subtiele en verrassende combinaties.
  • · GOED want Max Havelaar, Biogarantie, verpakkingen afkomstig van duurzaam beheerd bos (FSC) en CO2 neutrale productie geven duidelijk blijk van onze verantwoordelijkheidszin. Een chocolade dus om (h)eerlijk van te genieten!
  • · MOOI. Een unieke chocolade verdient een al even unieke verpakking. Die is dynamisch, flitsend en authentiek. Smul van de gloednieuwe Tohi-chocolade, 'naturally delicious and deliciously natural'.

Ontdek onze nieuwe gourmet collecties !